معرفی ۵ طرح و دستاورد جدید حوزه های تخصصی جهاددانشگاهی/ تأمین نیاز صنایع توسط این نهاد

معرفی ۵ طرح و دستاورد جدید حوزه های تخصصی جهاددانشگاهی/ تأمین نیاز صنایع توسط این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی، امروز 14 مردادماه در نشست خبری چهل و چهارمین سالگرد تشکیل این نهاد با اشاره به این که اصحاب رسانه امروز اطلاعات کافی از معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی را در اختیار دارند، گفت: در میان فعالیت‌های گوناگونی که در 4 حوزه تخصصی ساختار پژوهشی جهاددانشگاهی انجام شده است، تعدادی از طرح ها در مراسم سالگرد تشکیل این نهاد رونمایی می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی با بیان این که طرح اول «دستیابی و تکمیل دانش فنی مته جفاری دندانه ای در 9 سایز» در حوزه فنی مهندسی از سوی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان است، افزود: این نهاد در زمینه لوله کلاف مغزی سیار، پمپ درون چاهی و اقلام شیمیایی حفاری در صنعت حفاری نفت نیز کارهایی را با همکاری صنعت نفت انجام داده است که یکی از پروژه های مورد نیاز صنعت نفت مته های حفاری است که دانش فنی این 9 سایز کسب شده و اتمام یافته و به زودی تولید و در اختیار صنعت نفت قرار می گیرد.

دکتر فتح الهی ادامه داد: رونمایی طرح فناورانه «بومی سازی تولید نیمه صنعتی کیت سنترcDNA » در حوزه علوم پزشکی از سوی پژوهشگاه رویان صورت می گیرد که این کیت برای طراحی داروهای نوترکیب با استفاده از فناوری های زیستی کاربرد دارد و می تواند صنعت دارویی کشور را متحول کند.

وی افزود: در حوزه کشاورزی طرح فناورانه «تولید آزمایشگاهی جنین در تکثیر گاومیش ها با خصوصیات برتر ژنتیکی» از سوی پژوهشگاه ابن سینا جهاددانشگاهی در حوزه امنیت غذایی در بخش تولید گوشت و محصولات لبنی تولید آزمایشگاهی گاو را در چند سال گذشته با همکاری بخش خصوصی انجام داده و به اشتراک گذاشته است و تامین می کند.

معاون پژوهش و فناوری جهادداانشگاهی بیان کرد: در حوزه کشاوری همچنین طرح «مکمل های ورزشی» از سوی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی و پژوهشکده گیاهان دارویی رونمایی خواهد شد که با پیگیری سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان به زودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: رونمایی از طرح «شناسایی موقعیت ها و مصادیق تعارض منافع در دستگاه های اجرایی»(در چهار حوزه بازرگانی واردات و صادرات، سلامت، تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی، کشاورزی و امور دام) یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در حوزه علوم اجتماعی و هنر از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی به همراه پژوهشکده مطالعات توسعه، عنوان طرح پنجمی است در مراسم سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی رونمایی می شود.

000
خواندن 37 دفعه


پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن سینا با هدف دستیابی به دانش فنی در زمینه فناوری‌های نوین زیستی از طریق انجام طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی آزمایشگاهی و بالینی، از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرد.

آخرین مطالب بلاگ

تولیدات

تولیدات

دستاوردهای تولیدی تولید موفقیت آمیز انواع آنتی با...

سایر

سایر

سایر دستاوردها 1-احداث پروژه عمرانی مجتمع تحقیقات...

عضویت ها

عضویت ها

عضویت پژوهشگاه در شبکه های تحقیقاتی کشور شبکه سرط...

دستاوردهای فرهنگی

دستاوردهای فرهنگی

دستاوردهای فرهنگی تهیۀ فیلم مستندِ " انتخاب؛ بررس...

دستاوردهای روابط عمومی

دستاوردهای روابط عمومی

دستاوردهای حوزه روابط عمومی تولید ۱۵۰ خبر بازتاب...

دستاوردهای آموزشی

دستاوردهای آموزشی

دسته بندی بخش آموزش مربوط به اینفوگرافیک جهاد: دس...

گالری تصاویر

نماد الکترونیکی

آمار سایت

ما 583 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

جستجو