راه اندازی مرکز تخصصی اصلاح نژاد دام سنگین در شهرستان دامغان

راه اندازی مرکز تخصصی اصلاح نژاد دام سنگین در شهرستان دامغان

علی منصفی راد رییس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: یکی از وظایف و مأموریت های اصلی دستگاه های مسئول در زمینه امنیت غذایی، افزایش توانمند سازی صنعت دامپروری، به منظور "خودکفایی در تولید گوشت، شیر و کره" و "ارتقای مزیت نسبی تولیدات دامی جهت راهیابی به نظام تجارت داخلی و جهانی" است که در این زمینه با توجه به کمبود علوفه و نهاده های دامی مورد نیاز، افزایش سنتی جمعیت دام های موجود در کشور مقرون به صرفه و اماکن پذیر نیست.

وی افزود: یکی از راهکارهای موثر در این زمینه، استفاده از فناوری های نوین در صنعت دامپروری با هدف افزایش راندمان تولید در دامپروری های صنعتی موجود "افزایش کمی و کیفی محصولات لبنی و گوشت" و "کاهش هزینه های تمام شده تولید" است.

رییس جهاددانشگاهی سمنان ادامه داد: در این میان یکی از فناوری هایی که در دهه های اخیر موجب تحول و رونق اقتصادی قابل توجه در صنعت دامپروری کشورهای پیشرفته جهان شده و موضوع این تفاهم نامه نیز است، استفاده از فناوری های نوین تولید مثلی در حوزه دام سنگین و توسعه آن در کشور است.

منصفی راد افزود: در همین راستا و با پیگیری و همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان و به منظور همکاری در زمینه اصلاح نژاد دام های سنگین شامل گاو، گاومیش و شتر از طریق فناوری های نوین تولید مثلی در شهرستان دامغان، این تفاهم نامه بین پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی _ابن سینا و جهاددانشگاهی سمنان منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه ها و فعالیت های مشترک ( علمی، تجاری و صنعتی) در زمینه استفاده از فناوری های نوین در حوزه علوم دامی، همکاری در زمینه تولید و فروش محصولات بیولوژیک موثر در تولید مثل دام، همکاری در زمینه تولید و فروش مواد و تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی مورد نیاز گونه های دامی و همکاری در برگزاری کارگاه ها و سمینار های آموزشی و ترویجی مشترک از جمله سایر موضوعات این تفاهم نامه همکاری است.

000
خواندن 764 دفعه


پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن سینا با هدف دستیابی به دانش فنی در زمینه فناوری‌های نوین زیستی از طریق انجام طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی آزمایشگاهی و بالینی، از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرد.

آخرین مطالب بلاگ

دستاوردهای آموزشی

دستاوردهای آموزشی

دستاوردهای آموزشی اخذ موافقت بوردهای تخصصی و هیأت...

دستاوردهای درمانی

دستاوردهای درمانی

دستاوردهای درمانی راه اندازی نخستین کلینیک فوق تخ...

دستاوردهای پژوهشی

دستاوردهای پژوهشی

دستاوردهای پژوهشی ارایه 822 مقاله داخلی و خارجی ا...

تولیدات

تولیدات

دستاوردهای تولیدی تولید موفقیت آمیز انواع آنتی با...

سایر

سایر

سایر دستاوردها 1-احداث پروژه عمرانی مجتمع تحقیقات...

عضویت ها

عضویت ها

عضویت پژوهشگاه در شبکه های تحقیقاتی کشور شبکه سرط...

گالری تصاویر

آمار سایت

ما 146 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

نماد الکترونیکی

جستجو