نقش زوج‌های نابارور در افزایش جمعیت کشور

نقش زوج‌های نابارور در افزایش جمعیت کشور

بسیاری از زوج‌های جوان آرزوی داشتن فرزند دارند به ویژه کسانی که حسرت پدر و مادر شدن در دلشان مانده است.
صحبت از زوج‌های نابارور است که ۲۰ درصد از جمعیت زوج‌های در سن باروری در کشورمان را تشکیل می‌دهند.
"دکتر احمد وثوق" معاون درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان گفت: برآورد می‌شود حدود ۳ و نیم میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد.
برخی از این زوج‌ها بیش از ۱۰ سال است که ازدواج کرده اند و سال هاست به دنبال درمان هستند، اما هزینه‌های بالای درمان ناباروری مشکل اساسی پیش روی این زوج هاست. برخی از این زوج‌ها از ۱۰ میلیون تومان تا ۸۰ میلیون تومان هم برای درمان هزینه کرده اند.
حل این مشکل به دست بیمه هاست، اما انگار زوج‌ها از آن بهره‌ای نبرده اند، زیرا به گفته خودشان بیمه‌ها تا کنون مبلغی را پرداخت نکرده اند.
"مهدی رضایی" معاون بیمه سازمان بیمه سلامت می‌گوید: اگر زوج‌ها به مراکزی که طرف قرارداد با سازمان‌های بیمه گر نیستند، مراجعه کرده اند مدارک مثبت خود را از همان مراکز درمانی دریافت و به ادارات بیمه استان‌ها مراجعه کنند تا هزینه خود را دریافت کنند.
این هزینه‌ها اگر زودتر به دست زوج‌ها برسد هم در تحقق بند ۳ سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان و تقویت نهاد‌ها و مؤسسات حمایتی ذی‌ربط تاثیر می‌گذارد و هم نقش این زوج‌ها در افزایش نرخ جمعیت را بیشتر نشان می‌دهد.
حدود ۱۵ درصد یعنی تقریبا ۵۲۵ هزار نفر از ۳ و نیم میلیون زوج نابارور برای فرزند آوری نیاز به درمان‌های تخصصی مانند آی وی اف و میکرواینجکشن دارند. بر اساس آمار وزارت بهداشت سالانه حدود ۷۰ هزار عمل انتقال جنین در کشور انجام می‌شود که حدود ۲۵ تا ۲۷ آن‌ها منجر به تولد نوزاد می‌شود. یعنی این زوج‌های نابارور سالانه حدود ۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر به جمعیت کشور اضافه می‌کنند.
دکتر صادقی تبار مدیر مرکز درمان ناباروری گفت: مادرانی در مرکز داریم که در درمان اولیه شان جنین‌های زیادی داشته اند و پس از انتقال اول یا دوم جنین باردار شده اند و سال‌ها بعد از همان جنین‌های قبلی فرزند دوم خود را به دنیا آورده اند، اما در کنار حمایت‌های مالی از زوج‌های نابارور، توجه به افزایش پزشک متخصص در این زمینه هم باید مورد توجه قرار گیرد.

000

رسانه

خواندن 1206 دفعه


پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن سینا با هدف دستیابی به دانش فنی در زمینه فناوری‌های نوین زیستی از طریق انجام طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی آزمایشگاهی و بالینی، از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرد.

آخرین مطالب بلاگ

دستاوردهای آموزشی

دستاوردهای آموزشی

دستاوردهای آموزشی اخذ موافقت بوردهای تخصصی و هیأت...

دستاوردهای درمانی

دستاوردهای درمانی

دستاوردهای درمانی راه اندازی نخستین کلینیک فوق تخ...

دستاوردهای پژوهشی

دستاوردهای پژوهشی

دستاوردهای پژوهشی ارایه 822 مقاله داخلی و خارجی ا...

تولیدات

تولیدات

دستاوردهای تولیدی تولید موفقیت آمیز انواع آنتی با...

سایر

سایر

سایر دستاوردها 1-احداث پروژه عمرانی مجتمع تحقیقات...

عضویت ها

عضویت ها

عضویت پژوهشگاه در شبکه های تحقیقاتی کشور شبکه سرط...

گالری تصاویر

آمار سایت

ما 305 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

نماد الکترونیکی

جستجو