جلوى زياده خوری را از کودکی بگيريد

جلوى زياده خوری را از کودکی بگيريد

جلوى زياده خوری را از کودکی بگيريد
زياده خورى از كودكى اتفاق می افتد ، چراكه معمولا اكثر والدين به زیاد خوردن غذاى فرزندشان، جایزه و تشویق مى دهد درحاليكه اين يك عادت غذايى استباه است كه بايد اصلاح شود .
به گزارش جام جم آنلاین، دکتر لادن گیاهى، متخصص تغدیه و عضو تیم تخصصى پژوهشگاه نابارورى ابن سینا با بیان این مطلب به جام جم مى افزاید: نهایتا جامعه امروزی امروز مى بینیم که جامعه با دریافت زیاد انرژی مواجه شده است. پس نظم در مقدار دریافت مواد غذایى از عادت‌هایی است که باید از کودکى بدرستی یاد گرفته شود. یکی از عادت بعدی که باید اصلاح شود، بحث آگاهانه خوردن است. غذا اثر درمانی و شفا
بخشی را زمانی دارد که با تمرکز غذا خورده شود. همه این اصالاحات به تقویت خودآگاهی، نظم و توجه در پیروی از یک برنامه غذایی درست منجر مى شود.

وى تاکید مى کند:، چون سیستم بدن ما قدرت بالایى برای تطابق دارد با عادت‌های غلط غذایى تا
مدتی خودش را تطبیق می‌دهد تا به جایی می‌رسد که بدلیل افزایش سرعت روند پیری و بهم خوردن تعادل سلولی دچار بیماری و اختلال می‌شود. برخی از بیماری هاى ناشى از این اختلالات، خیلی ملموس هستند مثل اثرات کم خوردن آب بر پوست و دستگاه گوارش که مشهود هستند. اما برخی از این اثرات مثل اثری که روی قدرت باروری می‌گذارد تا مدت‌ها مخفى مى ماند. پس هر چه زودتر به اصلاح عادات عذایى با نظم و برنامه اقدام شود از اثرات منفى آن کاسته خواهد شد.

000
خواندن 1644 دفعه


پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن سینا با هدف دستیابی به دانش فنی در زمینه فناوری‌های نوین زیستی از طریق انجام طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی آزمایشگاهی و بالینی، از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرد.

آخرین مطالب بلاگ

دستاوردهای آموزشی

دستاوردهای آموزشی

دستاوردهای آموزشی اخذ موافقت بوردهای تخصصی و هیأت...

دستاوردهای درمانی

دستاوردهای درمانی

دستاوردهای درمانی راه اندازی نخستین کلینیک فوق تخ...

دستاوردهای پژوهشی

دستاوردهای پژوهشی

دستاوردهای پژوهشی ارایه 822 مقاله داخلی و خارجی ا...

تولیدات

تولیدات

دستاوردهای تولیدی تولید موفقیت آمیز انواع آنتی با...

سایر

سایر

سایر دستاوردها 1-احداث پروژه عمرانی مجتمع تحقیقات...

عضویت ها

عضویت ها

عضویت پژوهشگاه در شبکه های تحقیقاتی کشور شبکه سرط...

گالری تصاویر

آمار سایت

ما 855 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

نماد الکترونیکی

جستجو