پژوهشگاه ابن سینا یکی از شاخص‌ترین مراکز درمان ناباروری در کشور/اخذ مجوز توریست درمانی /هزینه‌های درمان ناباروری

پژوهشگاه ابن سینا یکی از شاخص‌ترین مراکز درمان ناباروری در کشور/اخذ مجوز توریست درمانی /هزینه‌های درمان ناباروری

دکتر محمدرضا صادقی در نشستی خبری اظهار کرد: ۱۷ مرداد ماه، به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است. اگر بارقه‌ای و نشاطی در کشور ایجاد شود و دستاوردهای کشور در شرایط تحریمی بیان شود، به دست خبرنگاران صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه ابن‌سینا در زمینه فناوری‌های زیستی به ویژه تشخیص و درمان ناباروری فعالیت می‌کند، گفت: مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا از مراکز برجسته کشور است و پژوهشگاه ابن‌سینا با توجه به نیاز به درمان ناباروری در مسیر توسعه درمان ناباروری گام برداشته است.

صادقی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی دارای ۱۱ مجموعه درمانی در استان‌های کشور است، افزود: پژوهشگاه ابن‌سینا در مسیر توسعه مراکز درمانی جهاد دانشگاهی گام برداشته است و نگاه رقابتی ندارد. پژوهشگاه ابن‌سینا در نظر دارد که ساکنان اهالی استان‌ها برای درمان به مراکز درمانی استان خود مراجعه کنند.
قرارداد پژوهشگاه ابن سینا با عتبه حسینی در کربلا

وی با اشاره به توسعه خدمات درمانی در خارج از مرزهای ایران نیز گفت: پژوهشگاه ابن‌سینا با بیمارستان زین‌العابدین شهر کربلا قراردادی منعقد شده است. پژوهشگاه ابن‌سینا با مجموعه «عتبه حسینی» قرارداد منعقد کرده و خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی_ابن‌سینا با بیان اینکه مجوز توریست درمانی به دست آورده‌ایم، گفت: میزبان بیماران عراقی هستیم و از این شرایط می‌توانیم برای تبلیغ فرهنگی استفاده کنیم.

رییس مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا با اشاره به حضور بیماران عراقی در پژوهشگاه ابن‌سینا گفت: شاید فرصت حضور برای تمام افراد فراهم نباشد و به همین دلیل مرکزی در شهر عراق تجهیز شده و پژوهشگاه ابن‌سینا نیز خدمات را در این مرکز ارائه می‌دهد.

رییس پژوهشگاه فناوری‌های زیستی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه پژوهش نیز صورت گرفته اما نگاه عمده پژوهشگاه این است که هر اقدام پژوهشی که صورت می‌گیرد باید برمبنای نیازهای احصا شده باشد، خاطرنشان کرد: پژوهش نباید صرفا برای پژوهش باشد اگرچه می‌تواند پژوهش به یافته‌های علمی بیفزاید. در حال حاضر، پژوهش‌ها باید برمبنای نیازهای کشور باشند. تلاش کرده‌ایم به جای مراجعه بخش‌های صنعتی، خود به صنعت مراجعه کرده و نیازهای آنها را احصا کرده و برمبنای نیازهای آنها پیشنهاداتی ارائه داده‌ایم.

وی همچنین به فعالیت‌های این پژوهشگاه در حوزه‌های دیگر اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه ابن سینا علاوه بر درمان ناباروری در زمینه اصلاح نژاد دام‌های سنگین نیز فعالیت می‌کند. شرکت سینا فراوران ماندگار که زیرمجموعه پژوهشگاه است به اصلاح نژاد دام‌های سنگین مانند، گاو، شتر و گاومیش پرداخته و این اصلاح نژادها متناسب با شرایط اقلیمی کشور است و در آستانه تجاری‌شدن قرار دارد.
هزینه‌های درمان ناباروری

صادقی درباره هزینه‌های درمان ناباروری نیز گفت: هزینه درمان ناباروری در پژوهشگاه ابن سینا، حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار برای بیمار ایرانی است. اما بیمار خارجی ۲۵۰۰ دلار پرداخت می‌کند و هزینه درمان در کشور ترکیه نیز ۵هزار دلار است.

وی درباره تقاضاهای بین‌المللی برای ارائه خدمات درمان ناباروری در کشور متقاضی نیز گفت: افغانستان از دیگر متقاضیان دریافت خدمات ناباروری از ایران است. همچنین «عتبه علویه» که مسئولیت حرم امام علی در شهر نجف را بر عهده دارد متقاضی ارائه خدمات درمان ناباروری در بیمارستان شهر نجف است که توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران احداث شده است. کشورهای عمان و سوریه نیز خواهان دریافت خدمات درمان ناباروری هستند.

صادقی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت اولین بانک جنین پنج نژاد گاو برتر دنیا در ایران گفت: طبق توافقی که با مرکز اصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی داشته‌ایم، توانسته‌ایم برای جنین‌های تولیدی در بایوفارم پژوهشگاه ابن‌سینا شناسنامه صادر کنیم و متقاضیان با توجه به اطلاعات مندرج در هر شناسنامه نسبت به خرید جنین اقدام کنند.

وی در پاسخ به پرسش یک خبرنگار مبنی بر اینکه «توریست سلامت از منابع درآمدی کشور به حساب می‌آید، آیا ارائه خدمات درمانی در کشور میزبان از ورود ارز به کشور خودمان جلوگیری نمی‌کند؟» گفت: اولین نوزاد IVF ایرانی در سال ۱۳۵۷ به دنیا آمد و ۱۰ سال پس از این رویداد، اولین گروه متخصصان ایرانی برای فراگیری دوره آموزشی اقدام کردند. اینطور نباید تصور کرد که کشورها فقط به ایران مراجعه می‌کنند. کشورهایی مانند ترکیه و قبرس در زمینه درمان ناباروری بسیار فعال هستند و اقدامات گسترده‌ای انجام داده‌اند.

رئیس پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی_ابن‌سینا ادامه داد: حدود ۲۵ سال از عمر پژوهشگاه ابن‌سینا می‌گذرد و عتبه‌حسینی خواهان ارائه خدمات درمانی است. حضور پژوهشگاه ابن‌سینا در سایر کشورها وابسته به تصمیمات بالادستی است اما حاکمیت بر این باور است که مجموعه‌های خصوصی در سایر کشورها نیز حاضر شوند. بنابراین اگر خدمات درمانی را ارائه ندهیم کشورهای متقاضی به سراغ سایر کشورها می‌روند؛ به طور مثال، مراکز درمان ناباروری بین‌المللی در کشور امارات مستقر هستند.

وی درباره تاثیر عوامل محیطی در ناباوری نیز گفت: پژوهشگاه ابن‌سینا در زمینه تاثیر عوامل محیطی بر ناباروری تحقیق نکرده اما عوامل محیطی می‌تواند بر باروری اثرگذار باشد.

000
خواندن 27 دفعه


پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن سینا با هدف دستیابی به دانش فنی در زمینه فناوری‌های نوین زیستی از طریق انجام طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی آزمایشگاهی و بالینی، از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرد.

آخرین مطالب بلاگ

تولیدات

تولیدات

دستاوردهای تولیدی تولید موفقیت آمیز انواع آنتی با...

سایر

سایر

سایر دستاوردها 1-احداث پروژه عمرانی مجتمع تحقیقات...

عضویت ها

عضویت ها

عضویت پژوهشگاه در شبکه های تحقیقاتی کشور شبکه سرط...

دستاوردهای فرهنگی

دستاوردهای فرهنگی

دستاوردهای فرهنگی تهیۀ فیلم مستندِ " انتخاب؛ بررس...

دستاوردهای روابط عمومی

دستاوردهای روابط عمومی

دستاوردهای حوزه روابط عمومی تولید ۱۵۰ خبر بازتاب...

دستاوردهای آموزشی

دستاوردهای آموزشی

دسته بندی بخش آموزش مربوط به اینفوگرافیک جهاد: دس...

گالری تصاویر

نماد الکترونیکی

آمار سایت

ما 784 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

جستجو