مجهز شدن آزمایشگاه مرکز تحقیقات پژوهشگاه ابن‌سینا به دستگاه فلوسایتومتری جدید و قدرتمند BD FACSLyric

مجهز شدن آزمایشگاه مرکز تحقیقات پژوهشگاه ابن‌سینا به دستگاه فلوسایتومتری جدید و قدرتمند BD FACSLyric

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ابن‌سینا، این پژوهشگاه به تازگی به دستگاه فلوسایتومتری BD FACSLyric دارای سه لیزر آبی (nm488)، قرمز (nm640) و بنفش (nm405) مجهز شده که قادر به اندازه‌گیری 10 پارامتر رنگی فلوروکروم است.  این دستگاه با دریافت تأییدیه‌های CE-IVD و FDA از جمله پیشرفته‌ترین و حساس‌ترین دستگاه‌های فلوسایتومتری اخیر جهان است و با حساسیت بالای دتکتورهای به‌کاررفته در آن و استفاده از فیبرهای نوری، می‌تواند پالس‌های نوری را  با دقت بالا جمع آوری و اندازه گیری کند. این ویژگی باعث می‌شود که این دستگاه بتواند سلول‌هابا تعداد بسیار کم را در یک جمعیت سلولی بزرگ، با دقت فوق‌العاده و قدرت تفکیک بالا شناسایی و ثبت کند. دستگاه مذکور قادر است سرعت خوانشی در اندازه ۳۵ هزار سلول در ثانیه و با کمترین میزان خطا داشته باشد. کالیبراسیون روزانه این دستگاه توسط بیدهای CS&T و نیز تنظیم افقی اتوماتیک لیزرهای آن، خطاهای اندازه‌گیری را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و تکرارپذیری جواب‌های به‌دست‌آمده را تضمین می‌کند.

همچنین، نرم‌افزار بسیار توانمند FACSuite امکاناتی مانند سرعت ثبت، گیت‌بندی‌های متنوع، دقت آنالیز و آرشیو کردن هوشمند نتایج را فراهم می‌کند. این دستگاه قادر به تصحیح spill over کانال‌های فلوروکروم به‌صورت اتوماتیک به کمک بیدهای اختصاصی FC است و اپراتور را از تهیه لوله‌های تک رنگ برای compensation بی‌نیاز می‌کند.

آزمایشگاه فلوسایتومتری و میکروسکوپ فلورسانس پژوهشگاه ابن‌سینا آماده خدمت‌رسانی به دانشجویان، محققان و اعضای هیئت علمی محترم است و علاقه‌مندان به استفاده از این تجهیزات پیشرفته می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه این آزمایشگاه در وب‌سایت آزمایشگاه‌های مرکزی تحقیقات پژوهشگاه ابن‌سینا مراجعه کنند.

000
خواندن 4095 دفعه


پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن سینا با هدف دستیابی به دانش فنی در زمینه فناوری‌های نوین زیستی از طریق انجام طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی آزمایشگاهی و بالینی، از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرد.

آخرین مطالب بلاگ

دستاوردهای آموزشی

دستاوردهای آموزشی

دستاوردهای آموزشی اخذ موافقت بوردهای تخصصی و هیأت...

دستاوردهای درمانی

دستاوردهای درمانی

دستاوردهای درمانی راه اندازی نخستین کلینیک فوق تخ...

دستاوردهای پژوهشی

دستاوردهای پژوهشی

دستاوردهای پژوهشی ارایه 822 مقاله داخلی و خارجی ا...

تولیدات

تولیدات

دستاوردهای تولیدی تولید موفقیت آمیز انواع آنتی با...

سایر

سایر

سایر دستاوردها 1-احداث پروژه عمرانی مجتمع تحقیقات...

عضویت ها

عضویت ها

عضویت پژوهشگاه در شبکه های تحقیقاتی کشور شبکه سرط...

گالری تصاویر

آمار سایت

ما 528 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

نماد الکترونیکی

جستجو